Članica IDF-a
IDF
IDF

Arhiva vesti

Linkovi

Različak protiv dijabetesa i gojaznosti

7. 09. 2009.

Grupa naučnika na čelu s istraživačem Tri Vuongom s Univerziteta u Montrealu, ustanovila je da upotreba soka od različka smanjuje opasnost od dijabetesa i gojaznosti.
Naučnici su došli do tog zaključka nakon što su obavili istraživanje na grupi miševa kod kojih je prethodno izazvana gojaznost, insulinska otpornost, dijabetes i hipertenzija.

Istraživanje je pokazalo da je kod miševa kojima je davan sok od različka došlo do smanjenja glikemije za 35 odsto nakon samo tri dana, što je veoma ohrabrujući rezultat.

Naučnici su, međutim, ustanovili i da je konzumiranje soka od različka dovelo kod miševa do smanjenja konzumiranja hrane, na osnovu čega se može zaljučiti da je taj sok dobar i protiv gojaznosti.

"Identifikovanje aktivnih sastojaka moglo bi da razultira pronalaskom novih molekula efiksanih u borbi protiv gojaznosti i dijabetesa", istakao je Pjer Hadad, profesor na Medicinskom fakultetu u Montrealu koji je nadgledao istraživanje.

U svetu sada ima 170 miliona osoba obolelih od dijabetesa, a taj broj bi, kako predviđa Svetska zdravstvena organizacija, mogao da se udvostruči do 2030. godine.

[Tanjug, Mondo, 05.09.2009.]

 

 


 

 
Moj džepni pankreas
Plavi krug