Članica IDF-a
IDF
IDF

Arhiva vesti

Linkovi

Kontrola šećera u krvi čuva srce

15. 07. 2009.

Dijabetičari nisu izloženiji ishemijskoj bolesti srca od ljudi koji ne pate od šećerne bolesti, ukoliko se šećer kontroliše i reguliše na odgovarajući način.

Dugotrajno loše kontrolisanje nivoa šećera u krvi dijabetičara značajno povećava verovatnoću smrti od ishemijske bolesti srca, koju karakteriše ograničeni dotok krvi u srčane arterije, pokazala je nova norveška studija, obavljena na Univerzitetu za nauku i tehnologiju u Trondhajmu.

Tim na čelu sa doktorkom Anom Dale je utvrdio da, s druge strane, kada se šećer kontroliše i reguliše na odgovarajući način, dijabetičari gotovo da nisu ništa izloženiji toj vrsti smrti nego ljudi koji ne pate od šećerne bolesti.

Tokom dve decenije doktorka Dale i njen tim pratili su stepen smrtnosti od ishemijske bolesti srca kod 205 dijabetičara kojima je bolest na početku studije tek bila utvrđena i 205 zdravih osoba.

U proseku je verovatnoća umiranja od ishemijske bolesti srca kod dijabetičara bila dva puta veća nego kod zdravih ispitanika, s tim što je kod onih pacijenata koji su godinama slabo kontrolisali nivo šećera taj rizik bio čak četiri puta veći.

Kod dijabetičara koji su tokom godina dobro kontrolisali i regulisali šećer u krvi, stopa smrtnosti od ishemijske bolesti srca bila je gotovo ista kao i kod ispitanika iz kontrolne grupe, čime je potkrepljena hipoteza da odgovarajuća kontrola glukoze smanjuje rizik koronarnih komplikacija kod obolelih od šećerne bolesti.

[RTS, 08.07.2009.]

Moj džepni pankreas
Plavi krug