Članica IDF-a
IDF
IDF

Arhiva vesti

Linkovi

Jedno jaje dnevno – ve?i rizik od dijabetesa

5. 02. 2009.

Svakodnevna konzumacija jaja je povezana sa ve?im rizikom za razvoj dijabetesa tipa 2, sugeriše studija nau?nika sa Univerziteta Harvard.
Prate?i 57.000 odraslih osoba istraživa?i su utvrdili da je svakodnevna konzumacija najmanje jednog jajeta povezana sa 58 do 77 odsto ve?im izgledima za obolevanje od dijabetesa tipa 2, objavio je stru?ni ?asopis Diabetes Care.
Studija nije pokazala na koji na?in bi jaja mogla biti povezana s dijabetesom, ali nau?nici veruju da klju?nu ulogu ima holesterol, poznati faktor rizika za še?ernu bolest.
Istraživa?i napominju da jaja sadrže važne hranljive materije – proteine, vitamine, minerale i takozvane dobre nezasi?ene masno?e, pa je važno njihovu konzumaciju ograni?iti a ne i potpuno izbegavati.
Prema re?ima nau?nika, za smanjenje rizika od dijabetesa tipa 2 je najvažnije održavanje zdrave telesne mase, pridržavanje uravnoteženog režima ishrane i odre?en nivo telesne aktivnosti.

[Tanjug, 05.02.2009.]



Moj džepni pankreas
Plavi krug