Članica IDF-a
IDF
IDF

Arhiva vesti

Linkovi

Mogu? uticaj cimeta na nivo še?era u krvi

1. 07. 2007.

Dodavanje cimeta dezertu može ublažiti porast nivoa še?era u krvi, pokazalo je istraživanje švedskih nau?nika Univerziteta u Malmeu.

Istraživanje je sprovedeno na 14 zdravih ispitanika posle kojeg su nau?nici izjavili da veruju da se u?inak cimeta temelji na usporavanju prolaska hrane iz želuca do creva, ali istovremeno upozoravaju da je još prerano za prepisivanje cimeta kao terapije za dijabetes.

Dodavanjem cimeta u desert može da se ublaži skok nivoa še?era u krvi koji nastupa posle konzumiranja slatkiša, poru?uju švedski stru?njaci s Univerzitetske bolnice u Malmeu. Taj efekat pripisuje se ?injenici da cimet usporava prelazak hrane iz želuca u creva, što je švedski tim ustanovio uz pomo? ultrazvuka.

'Još je rano da se ljudima koji boluju od dijabetesa nedvosmisleno preporu?i cimet kao dodatna terapija za bolest', kažu švedski stru?njaci i podse?aju da je jedna ranija studija pokazala da je kod osoba obolelih od dijabetesa tipa 2 posle ?etrdesetodnevnog konzumiranja cimeta došlo do smanjenja nivoa še?era i holesterola.

Nasuprot tome, jedno drugo istraživanje pokazalo je da cimet nema nikakvo dejstvo na nivo še?era u krvi kod obolelih od dijabetesa tipa 1.

Potrebna su dalja istraživanja dejstva cimeta na obolele od še?erne bolesti, podvla?e stru?njaci iz Malmea.

(RTS jun 2007.)

Moj džepni pankreas
Plavi krug