Članica IDF-a
IDF
IDF

Arhiva vesti

Linkovi

Kafa može da spre?i dijabetes i rak debelog creva

30. 05. 2007.
Pijenje kafe može da pomogne u spre?avanju dve vrsta dijabetesa, a može da deluje ?ak i na prevenciju nekih karcinoma, tvrdi najnovija studija harvardske škole narodnog zdravlja.

Kafa ?esto ima negativan imidž u javnosti i smatra se nezdravim napitkom. Me?utim, mi smo uspeli da prona?emo neka njena pozitivna delovanja. Me?utim, mi ne želimo da ljudi sada shvate da mi preporu?ujemo pijenje kafe i onima koji je ne piju sugerišemo da po?nu da je konzumiraju – kaže dr Rob van Dam.

U istraživanju je u?estvovao i dr Lenore Arab sa Univerziteta UCLA, koji kaže da su prona?eni dokazi da kafa može ?oveka da zaštiti od raka debelog creva, probavnog sistema i jetre.

Popularni crni napitak deluje na smanjenje nivoa holesterola u debelom crevu i ubrzava probavu kojom se izbacuju kancerogeni sastojci iz hrane. Ipak, Arab isti?e da prekomerna koli?ina kafe može da izazove leukemiju i rak želuca.

Moj džepni pankreas
Plavi krug